Curul de cal

O sa va dau aici, un mic exemplu, care evidentiaza cat de stransa e legatura intre natura si tehnica.
Pentru toate trenurile din SUA , distanta intre sinele de cale ferata e de 4 picioare si 8,5 inch .Masura asta , e chiar si pentru originalitatea americana destul de ciudata .
Cum dracu au ales masura asta imbarligata ? Pai , asa au construit englezii pentru prima data calea ferata si pentru ca tot englezii au construit-o si in SUA , au pastrat aceiasi parametri .
Ok,pana aici mi-e clar , dar de ce au adoptat englezii o astfel de masura care-ti pune creierul pe moate ?

Pentru ca primele linii de cale ferata au fost construite de aceiasi oameni care au construit stramosul trenului –tramvaiul .Si distanta asta o aveau deja in planuri .
Iar mi-e totul clar! Dar de unde si pana unde au folosit mesterii care au construit tramvaiele masura asta ?
Pentru ca ei sunt cei care construise inainte carutele si aveau toate sculele si dispozitivele pregatite pentru dimensiunea asta . Iar carutele aveau intre roti distanta asta .
Ok , dar de ce aveau carutele distanta asta mai mult decat ciudata intre roti ?
Pai ,pentru ca unele drumuri mult circulate si de importanta nationala din Anglia aveau urme adanci pe mijloc care aveau dimensiunea asta intre ele.
Si cine dracu a construit drumurile cu urmele astea ciudate pe mijloc??
Imperiu Roman, a fost cel care a construit primele drumuri in Europa pentru legiunile sale .De atunci drumurile au fost in continuu folosite.
Si de unde dracu sunt urmele alea adanci pe drumuri ?Carele(de triumf) romane au facut urmele astea si pentru ca pe vremuri astfel de vehicole au fost construite doar pentru imperiul Roman , aveau toate dimensiune identica .Motivul pentru care erau identice e iar destul de simplu .Urmele lasate de roti in drumuri erau asa de adanci, incat daca ar fi avut dimensiuni diferite riscai sa-ti ramana rotile pe traseu .
Cu alte cuvinte , distanta de 4 picioare si 8,5 inch dintre sinele de cale ferata din SUA, are urme adanci inradacinate in istoria imperiului Roman .
Prin urmare , daca vreodata vei fi confruntat cu dimensiunea asta ciudata si te vei intreba „care cur de cal a avut ideea sa aleaga o astfel de dimensiune „…. habar nu o sa ai cat de aproape esti de adevar. Carele imperiale Romane, aveau latimea exacta cat sa cuprinda doua cururi de cal .
Dar povestea merge mai departe .
Cand un Space Shuttle sta pe rampa de lansare , se pot observa lesne doua mari Booster Rachete care sunt ancorate de rezervorul de carburant principal .Astea sunt asa numitele „Solid Rochet Boosters „sau pe scurt SRBs.
SRBs sunt construite intr-o fabrica din Utah .Inginerii care au proiectat SRBs , s-au confruntat si ei cu problemele lor la proiectare . Ar fi vrut sa le faca un pic mai mari decat sunt in realitate , numai ca SRBs sunt transportate la rampa de la lansare cu trenul , iar calea ferata trece printr-un tunel , care nu e mai mare decat calea ferata insasi .Iar calea ferata ,stiti doar , nu e mai lata decat doua cururi de cal
Asadar , dimensiunea unuia dintre cele mai importante elemente de la un Space Shuttle -care trebuie sa recunoastem ca e cel mai modern mijloc de transport –a fost stabilita acum 2000 de ani .Doua cururi de cal !!
Si voi va gandeati pana acum, ca un cur de cal nu are nici cea mai mica importanta! Doamneeeeee!!!!!:D
Acest articol a fost publicat în Umor. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s