Salvati padurile cu lazile de bere !

Dragi prieteni si prietene ,
Cu siguranta v-ati intrebat, ce mai e cu mine si de ce nu mai dau nici un semn de viata ! Sa stiti ca am un motiv foarte bine intemeiat .M-am hotarat asa subit, sa ma dedic salvarii mediului inconjurator .
Ieri, ma uitam si eu ca omul fara ocupatie la televizor si am vazut din intamplare o reclama la bere. Era vorba despre o actiune de mare anvergura intre Greenpeace si fabricile de bere, pentru salvarea padurilor .Pentru fiecare lada de bere vanduta , fabricile doneaza nu stiu cat la suta la Greenpeace si ni se mai aducea la cunostinta vestea imbucuratoare, ca fiecare lada vanduta, salveaza 1 m² de padure .
In mine, s-au trezit imediat instinctele ascunse pana acum ,de prieten al naturii si de protector al mediului inconjurator , asa ca m-am hotarat imediat , sa-mi aduc aportul activ in aceasta directie .
Tocmai cand ma ocupam cu salvarea unor fasii de padure , apare si nevasta-mea acasa . In urma discutiilor aprinse care au urmat ,am simtit pe propia mea piele , cu cate probleme se confrunta ecologistii pe lumea asta . La cata ignoranta trebuie sa faca fata . Si cate jigniri trebuie sa suporte ! Neveste-mi ,se pare ca-i e total indiferenta tema asta cu salvarea padurilor si angajamentul meu subit pentru acest tel nobil, i-a ridicat adrenalina la rosu . I-am explicat eu, ca o problema ca asta nu sufera amanare si nu are importanta daca e dimineata , dupa amiaza sau seara .In final , dupa ce am vazut ca nu o pot convinge ,m-am gandit ca un barbat adevarat trebuie sa fie in masura sa faca sacrificii pentru un asemenea tel maret ! Asa ca am parasit casa,m-am suit in masina, trist , daramat sufleteste si am inceput sa ma plimb , fara nici o tinta, adancit in gandurile mele .Cu cat ma gandeam mai mult , cu atat se strecura mai tare disperarea in sufletul meu .Fiecare minut care trecea ,as fi putut sa-l folosesc pentru salvarea catorva centimetri patrati de padure .
Frica care m-a cuprins in urma acestor ganduri, mi-a dilatat faringele si disperarea mi l-a uscat de tot . Ce fericit am fost, cand in clipa urmatoare am dat peste o adunare de activisti ai mediului inconjurator ! I-am recunoscut imediat , pentru ca fiecare avea cate o sticla de bere in mana si le desertau demonstrativ pe gat ,cu un simt de raspunere demn de toata lauda .
Imediat m-au adoptat in cercul lor si cu aceasta ocazie am aflat ca unii dintre ei, se ocupau deja de ani de zile, cu salvarea mai multor continente. Adunarile, aveau loc la acest birt din colt , ca sa poata lua exemplu si alti concetateni ,indolenti sau refractari la astfel de probleme . Am admirat acest angajament induiosator , aceasta lupta, care dura la unii de atatia ani ! Am observat, ca la cei mai vechi, lupta asta crancena pentru salvarea naturii, a lasat urme adanci pe fetele lor . Gandurile felurite , le- au desenat riduri adanci pe frunte , pielea a adoptat mirosul specific al padurilor seculare, iar burtile mari, cred ca le-au dobandit, ca urmare a unei reactii de autoaparare a corpului, pentru inlaturarea greutatilor care le-au stat in fata .
Dupa ce am salvat impreuna o padure cam de marimea unui teren de tenis, am constatat ca si la mine se resimte tributul pe care trebuie sa-l platesc pentru aceast angajament .Din cauza ca am stat prea mult in picioare , au inceput sa ma doara gambele,iar limba , datorita dezbaterilor aprinse pe tema ,a inceput sa mi se impleticeasca . Aveam probleme sa incep o fraza si se pare ca nimeni nu ma mai asculta sau intelegea . Din acest motiv, am decis sa plec si sa caut alti colegi din aceiasi bransa, cu care sa continui dezbaterile .La hanul de peste drum, am avut noroc si am dat peste o duzina de activisti .Stateau la o masa intr-un colt ,un pic mai ferita de ochii opiniei publice. Imediat am fost primit cu inima deschisa in mijlocul lor si m-a impresionat pana la lacrimi gestul birtasului, cand mi-a luat mana in palma lui mare si mi-a spus, “ omule , salveaza padurile ! contam pe tine !”A propus imediat, sa dam de baut la tot localul, ca sa promovam un pic actiunea noastra si celorlalti neinitiati . Si pentru ca unii dintre consumatori, au propus sa ne gandim sa salvam, nu numai padurile seculare ci si tinuturile bastinase , m-am simtit obligat sa fac si eu cinste cu un rand de tuica . Cand am parasit mai tarziu hanul, eram ametit de atata fericire si mandrie ! Dintr-o data vedeam lumea cu alti ochi ! Un pic in ceata parca , dar in schimb simteam real, cum mama noastra planeta se invarte . Nu regulat, cum credeam pana atunci si nici numai intr-un sens .Erau, asa miscari de dute-vino si cu schimbari bruste de directie. Ce senzatie si ce experienta minunata sa simti planeta mama , asa cum e in realitate !
Imbatat de fericire , m-am indreptat spre masina si m-am hotarat sa fac un tur demonstrativ, prin birturile din centru. Acolo e mereu multa lume si asa o sa am ocazia sa deschid ochii multora. Asa ca, m-am indreptat cu masina in directia centrului. Tocmai cand vroiam sa depasesc o gaura de ozon , am vazut pe marginea strazii o masina de politie . Pe sosea, mai multi politisti, priveau in directia de unde veneam eu .Mi-am dat seama ca au aflat de intentia mea de a face demonstratie , dar totusi, nu ma puteam mira destul, cum de au aflat asa de repede !? Stiam de controale la demonstratii, asa ca nu m-am mirat ca m-au oprit.Cand am coborat din masina, am simtit nevoia sa incep demonstratia chiar acolo , asa ca m-am intins pe mijlocul soselei, ca sa blochez circulatia si sa atrag atentia trecatorilor . Acum cand ma gandesc retrospectiv , cred ca am cam exagerat un pic , dar atunci, asa m-a indemnat subconstientul . M-am intins pe sosea si desi vroiam sa ma ridic, corpul meu refuza sa ma asculte.Ca in reportajele vazute la televizor , a trebuit sa fiu tarat de politisti, cu forta de la locul demonstratiei .Degeaba le tot explicam neantrerupt, despre serioziatea situatiei, ca nu vroiau sa ma asculte.
Mai tarziu , la postul de politie am intalnit in sfarsit un om cu capul pe umeri ! M-a ascultat in liniste si parea de-a dreptul interesat de povestea mea . Mi-a spus, ca ar dori sa stabileasca numarul de pomi pe care i-am salvat si pentru ca din cate i-am povestit,si-a dat seama ca problema asta cu protectia mediului inconjurator mi-a intrat in sange , ar avea nevoie de cateva picaturi din sangele meu . Am fost asa de fericit, ca in sfarsit am dat peste cineva care gandeste ca si mine si care vrea sa inregistreze angajamentul meu in scris pentru posteritate .Pentru asa ceva, imi dau sangele oricand , cu placere!
Un pic mai tarziu, eram din nou pe strada in drum spre casa. Pe jos insa !Alt politist dragut, mi-a explicat, ca ar fi pacat acum dupa ce am salvat atata padure, sa distrug mediul inconjurator cu gazele de la teava de esapament .Si mi-au mai promis, ca in conformitate cu legile reciclarii materialelor refolosible, vor face din carnetul meu de conducere, un manifest pentru sprijinul actiunii mele .
Bucuros si cu constiinta impacata ca am realizat ceva iesit din comun , am plecat spre casa. Pe drum m-am mai oprit la o benzinarie sa mai salvez macar cateva plante si mi-a venit in minte cuvintele batranului meu tata :
Cand ultima platforma de titei va fi scufundata :
Ultima benzinarie inchisa :
Ultima masina parcata pentru totdeauna:
Ultima autostrada insamantata cu iarba:
O sa intelegi, ca Greenpeace nu vinde bere noaptea .
Acestea fiind spuse va doresc o zi buna in continuare ! Eu plec, sa mai salvez un pic de padure !
Acest articol a fost publicat în Umor. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Salvati padurile cu lazile de bere !

  1. Sandu spune:

    Handicapul IT isi spune cuvantul! Am scris 3 lulele si-am dat enter cu gandul ca ma loghez si abia pe urma…comentez.Mai ursule dupa ce am cersit camioane de bere, am citit articolul asta si mi sa facut rusine. Am ars atata timp gazul de pomana in viata mea, ca ma tem ca o sa ma amendeze garda de mediu, pt contributia la efectul de sera.Ma pregatesc sa-mi rascumpar vina, asa ca urmatoarele camioane, le dau eu.

Lasă un răspuns

